RoboChallenge 2013

Ediția a VI-a din anul 2013 a marcat și o premieră: 6 probe de concurs independente.

Etapa locală: 24 aprilie 2013
Etapa națională: 23-24 noiembrie 2013
Tema concursului: Mega-SUMO, Mini-Sumo, Micro-Sumo, Fotbal, Line Follower, Line Follower Enhanced

Regulament:

MEGA SUMO

Pe un ring circular sunt plasați 2 roboți autonomi. Scopul jocului este să evite căderea sau împingerea de către oponent în afara ringului. Primul robot care atinge suprafața din afara ringului pierde runda. Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde, este declarat câștigătorul meciului.

Caracteristici robot:

  • robotul trebuie să fie complet autonom
  • lungime 20 cm și lățime 20 cm
  • greutatea maximă 3 kg

Caracteristici teren:

  • diametru teren negru : 154 cm
  • banda albă: 6 cm
  • înălțimea terenului: 4 cm
  • material: oțel 5 mm

Reguli de joc:
Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde, este declarat câștigătorul meciului. Durata unei runde este de 2′30”.
Roboții sunt porniți simultan la semnalul de START al arbitrului primit de la o telecomadă. Roboții sunt dotați cu senzori de Start/Stop.

Se consideră înfrânt robotul care atinge primul suprafața din exteriorul terenului cu orice parte componentă. Ieșirea parțială, suspendată în afara terenului (nu se atinge suprafața din exteriorul terenului) nu este considerată înfrângere. Dacă după cele 2'30” nici un robot nu a iețit în afara terenului se consideră remiză.

Mini SUMO

Pe un ring circular sunt plasați 2 roboți autonomi. Scopul jocului este să evite căderea sau împingerea de către oponent în afara ringului. Primul robot care atinge suprafața din afara ringului pierde runda. Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului.

Caracteristici robot:

  • robotul trebuie să fie complet autonom
  • lungime 10 cm și lățime 10 cm
  • greutatea maximă 500g

Caracteristici teren:

  • diametru teren negru : 77 cm
  • banda albă: 2,5 cm
  • înălțimea terenului: 2 cm
  • material: lemn

Reguli de joc:
Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului. Durata unei runde este de 2′30”.
Roboții sunt porniți simultan la semnalul de START al arbitrului primit de la o telecomadă. Roboții sunt dotați cu senzori de Start/Stop.

Se consideră înfrânt robotul care atinge primul suprafața din exteriorul terenului cu orice parte componentă. Ieșirea parțială, suspendată în afara terenului (nu se atinge suprafața din exteriorul terenului) nu este considerată înfrângere. Dacă după cele 2'30” nici un robot nu a ieșit în afara terenului se consideră remiză.

Micro SUMO

Pe un ring circular sunt plasați 2 roboți autonomi. Scopul jocului este să evite căderea sau împingerea de către oponent în afara ringului. Primul robot care atinge suprafața din afara ringului pierde runda. Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului.

Caracteristici robot:

  • robotul trebuie să fie complet autonom
  • lungime 5 cm, lățime 5 cm, înălțime 5 cm
  • greutatea maximă 100 g.

Caracteristici teren:

  • diametru teren negru : 38,5 cm
  • banda albă: 1,25 cm
  • înălțimea terenului: 1,25 cm
  • material: lemn

Reguli de joc:
Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului. Durata unei runde este de 2′30”.
Roboții sunt porniți simultan la semnalul de START al arbitrului primit de la o telecomandă. Roboții sunt dotați cu senzori de Start/Stop.

Se consideră înfrânt robotul care atinge primul suprafața din exteriorul terenului cu orice parte componentă. Ieșirea parțială, suspendată în afara terenului (nu se atinge suprafața din exteriorul terenului) nu este considerată înfrângere. Dacă după cele 2'30” nici un robot nu a ieșit în afara terenului se consideră remiză.

Fotbal

Roboți autonomi cu dimensiuni maxime de 20 cm x 20 cm, care se deplasează pe un teren de fotbal cu următoarele caracteristici:

  • dimensiune teren: 2.5 m – 1.25 m
  • dimensiune parapet: 6 cm
  • dimensiune porți: 30 cm
  • dimensiune bile, diametru: 4 cm
  • porțile au 12 cm înălțime și sunt iluminate de un led alb aflat în centrul fiecărei porți, la înălțimea de 16 cm
  • careul este un semicerc cu raza de 22 cm.

Terenul este împărțit în 2 jumătăți, una albă și una neagră, și înconjurat de un parapet alb. Poarta din jumătatea albă a terenului este neagră, iar poarta din cealaltă jumătate a terenului este albă. Ledul alb de deasupra fiecărei porți este suficient de puternic pentru a putea fi detectat de oriunde de pe suprafața de joc.

Roboții vor fi echipați cu senzori IR pentru detectarea culorii terenului, stabilind astfel dacă se află în jumătatea proprie sau în cea adversă. Tot cu ajutorul unor senzori optici este detectată poarta și se evită parapeții și adversarii.

Fiecare robot a fost construit de la 0 din ce a fost la îndemână fiecărei echipe (lemn, tablă, plastic, etc.) și fiecare a fost original prin forma, sistemul de locomoție și sistemul de colectare a bilelor.

Meciul se desfășoară în sistem unu la unu, cu durata de 2 minute fiecare, fără reprize de prelungiri.

Pe suprafața de joc se vor afla 12 mingi de ping-pong de culoare portocalie, câte 6 în fiecare jumătate de teren, iar câștigătorul este desemnat în funcție de numărul de goluri marcate și nu după numărul de meciuri câștigate.

Mod de punctare:

Gol: 10 puncte
Blocați amândoi: -5 puncte
Blocat la parapet: -10 puncte

Autogolul nu se va lua în considerare.

Line Follower

Caracteristicile robotului

  • lățime maximă: 30 cm
  • nu există limită de greutate
  • robotul trebuie să fie complet autonom. Din momentul pornirii el trebuie să se descurce singur pe traseu altfel va fi descalificat.

Detaliile competiției

  • timpul va fi măsurat de la semnalul de start până când trece linia de sosire
  • un robot are maxim 3' minute pentru a finaliza traseul
  • fiecare robot are dreptul la 2 încercări pentru a finaliza traseul
  • robotul care nu termină traseul va fi consemnat cu timpul de 3 minute
  • timpul va fi cronometrat de către  o poartă automată
  • dacă un robot pierde linia, acesta mai are dreptul la o încercare.
  • înainte de competiție roboții vor fi omologați
  • odată ce robotul a pornit pe traseu acesta nu mai poate fi oprit considerându-se încercare valabilă
  • robotul trebuie să fie autonom

Line Follower Enhanced

Caracteristicile robotului

  • lățime maximă: 30 cm
  • nu există limită de greutate
  • robotul trebuie să fie complet autonom. Din mometul pornirii el trebuie să se descurce singur pe traseu altfel va fi descalificat.

Detaliile competiției

  • timpul va fi măsurat de la semnalul de start până când trece linia de sosire
  • un robot are maxim 3' minute pentru a finaliza traseul
  • fiecare robot are dreptul la 2 încercări pentru a finaliza traseul.
  • robotul care nu termina traseul va fi consemnat cu timpul de 3 minute
  • timpul va fi cronometrat de către o poartă automată
  • dacă un robot pierde linia, acesta mai are dreptul la o încercare
  • înainte de competiție roboții vor fi omologați
  • odată ce robotul a pornit pe traseu acesta nu mai poate fi oprit considerându-se încercare valabilă
  • robotul trebuie să fie autonom
  • traseul este același de la proba de Line Follower, dar pe acesta mai apar 3 obstacole: o linie punctată lungă de 30 cm cu pauză de 5 cm, un pod pivotant și o cărămidă care trebuie ocolită.

Etapa locală

Numărul participanţilor a crescut comparativ faţă de ediţia a V-a, la această ediţie participând peste 60 de echipe (dintr-un număr de peste 100 echipe înscrise), înscrise la cele 6 probe. Competiția a fost strânsă până la sfârșit, iar roboții au trudit din greu, copleșiți de emoții constructive, dar strategia din spatele fiecăruia a fost gândită minuțios. Din nefericire pentru unii concurenţi, roboţii lor nu au fost omologaţi sau au avut probleme tehnice, iar alţii au fost nevoiţi să renunţe la concurs întrucât nu au terminat robotul la timp. Şi în ringul de luptă unii roboţi au abandonat, dar competiţia a rămas acerbă pe toată desfăşurarea concursului. Cei patru arbitri au fost intransigenţi şi nu au permis participanţilor să se abată de la regulament şi, după zeci de lupte, cei mai buni s-au afirmat.
La sfârșitul concursului, s-a marcat linia decisivă: vor participa 48 de echipe la etapa națională: 10 echipe la Mega Sumo, 12 de la Mini Sumo, 4 la Micro Sumo, 4 la Fotbal, si 18 la Line Follower și Line Follower Enhanced.

Clasament final:

MEGA SUMO

1. TeScot

Agrigoroaei Pavel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Avădanii Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Drăguș Silviu - Absolvent - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Popescu Dragoș Constantin -
Facultatea de Automatică și Calculatoare

2. FLEX

Gașpar Adrian - Doctorand ETTI
Alexandru Ovidiu Marius - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Beciu Andreea Livia -Facultatea de Automatică și Calculatoare
Istrate Bogdan - Masterand ETTI
Trancă Cristian Daniel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Slăvescu Diana - ETTI
Teodor Roșca - ETTI

3. Yokozuna

Arsene Bogdan-Alexandru - absolvent ETTI
Cozariuc Alexandra
Deaconu Georgeta - Masterand ETTI
Stanciu Valerian - Masterand ETTI

MINI SUMO

1. Slim [MBT]

Zamfira Mircea - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul Internațional de Informatică, București
Tudor Maria Cristiana - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Tudor Andrei - Liceul Internațional de Informatică, București
Dumitru Andrei Georgian - Liceul Internațional de Informatică, București

2. Apocalypse [MBT]

Zamfira Mircea - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul Internațional de Informatică, București
Tudor Maria Cristiana - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Tudor Andrei - Liceul Internațional de Informatică, București
Dumitru Andrei Georgian - Liceul Internațional de Informatică, București

3. Roboninja

Miu Cătălin Marian - FILS
Pelcaru Alexandru Viorel - FILS
Badea Bianca Elena - FILS
Ionicioiu Roxana Ana - ASE - Cibernetică

MICRO SUMO

1. Moustache / Abbas

Șerban Mihalache - ETTI
Sorina Lupu - ETTI
George-Vladuț Popescu - ETTI
Lorena Vasiloaia - ETTI

2. A.I.

Deaconu Ioan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Mușat Andrei - Facultatea de Automatică și Calculatoare

3. Sylar

Țibuleac Cătălin-Ciprian - ETTI

LINE FOLLOWER

1. ROBONINJA

Miu Cătălin Marian - FILS
Pelcaru Alexandru Viorel - FILS
Badea Bianca Elena - FILS
Ionicioiu Roxana Ana - ASE - Cibernetică

2. Troll 4.2

Iorga Dan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Jurba Andrei-Tiberiu - Facultatea de Automatică și Calculatoare

3. Emperor [MBT]

Zamfira Mircea - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul Internațional de Informatică, București
Tudor Maria Cristiana - Liceul Internațional de Informatică, București
Cismărescu Tudor Andrei - Liceul Internațional de Informatică, București
Dumitru Andrei Georgian - Liceul Internațional de Informatică, București

LINE FOLLOWER ENHANCED

1. Troll 4.2

Iorga Dan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Jurba Andrei-Tiberiu - Facultatea de Automatică și Calculatoare

2. Dill Doe

Ramona Craifoleanu - FILS
Ovidiu Bizinic - FILS
Marius Stoica - FILS
Bogdan Herbeic - FILS
Alexandru Șorea - FILS
Constantin Călin - FILS
Radu Mateev - FILS

3. Troll 4

Iorga Dan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Jurba Andrei-Tiberiu - Facultatea de Automatică și Calculatoare

FOTBAL

1. Atom

Țibuleac Cătălin-Ciprian - ETTI
Tănase Mihai-Constantin - ETTI

2. Zizou

Bărbulescu Mihai - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Cătuneanu Mircea - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Stratulat Adrian - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Traistă-Popescu Vlad - Facultatea de Automatică și Calculatoare

3. Yokozuna

Arsene Bogdan-Alexandru - absolvent ETTI
Cozariuc Alexandra
Deaconu Georgeta - Masterand ETTI
Stanciu Valerian - Masterand ETTI

Etapa națională

 

La faza națională a concursului au participat 200 de concurenți din București, dar și din țarș. Aceștia au participat cu 150 de roboți la probele de concurs. Concurenții din țară, reuniți din centrele universitare și licee din 13 orașe (Cluj Napoca, Suceava, Botoșani, Craiova, Constanța, Oradea, Târgoviște) toți dornici să își demonstreze măiestria în electronică și programare.

Clasamentul final a fost următorul:

MEGA SUMO

1.    Flex

-    Gașpar Adrian - Doctorand ETTI
-    Alexandru Ovidiu Marius - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Beciu Andreea Livia - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Istrate Bogdan - Absolvent ETTI
-    Trancă Cristian Daniel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Slăvescu Diana - ETTI
-    Teodor Roșca - EPFL

2.    TeScot

-    Agrigoroaei Pavel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Avădanii Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Drăguș Silviu - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Popescu Dragoș Constantin - Facultatea de Automatică și Calculatoare

3.    Brutus_RObotiqueFF

-    Drăghici Ionuț-Cătălin - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Jderu Alin Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Ramona Craifoleanu - FILS
-    Radu Mateev - FILS
-    Tabacu Cristina - Facultatea de Automatică și Calculatoare

MINI SUMO

1.    Sushi

-    Soare Răzvan Marian - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Pălăcean Alexandru-Viorel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Răzvan Mazilu - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Ionformației

2.    BlackBox

-    Tîrnăcop Flavius - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Stratulat Adrian - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Goșu Irina - Facultatea de Automatică și Calculatoare

3.    Bellatrix

-    Zamfira Mircea - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Cismărescu Ștefan Christian - University of York
-    Tudor Maria Cristiana - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Cismărescu Tudor Andrei - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Dragomir Cristi - Colegiul Național ”Decebal”, Deva
-    Sfia Andreea - Liceul Internațional de Informatică, București

MICRO SUMO

1.    Sylar

-    Țibuleac Cătălin-Ciprian - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației

2.    Peter Petrelli

-    Țibuleac Cătălin-Ciprian - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației

3.    Joker

-    Voiniciuc Constantin - Universitatea de Sud-Est Lumina, București

FOTBAL

1.    Atom

-    Țibuleac Cătălin-Ciprian - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
-    Tănase Mihai-Constantin - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației

2.    Sabotorii/Mad Robot

-    Gașpar Adrian - Doctorant ETTI
-    Alexandru Ovidiu Marius - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Beciu Andreea Livia - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Istrate Bogdan
-    Trancă Cristian Daniel - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Slăvescu Diana - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
-    Teodor Roșca - EPFL

3.    Iron Foot

-    Deaconu Ioan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
-    Mușat Andrei - Facultatea de Automatică și Calculatoare

LINE FOLLOWER ENHANCED

1.    Carpatronics

-    Branzas Costin - Oradea
-    Cornea Mihai - Oradea

2.    Lifo3

-    Berzan Victor - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației

3.    Project Alpha

-    Bala Alexandru - Liceul "Don Orione", cls. XI, Oradea
-    Boldog Cristian - Liceul "Don Orione", cls. XI, Oradea

LINE FOLLOWER

1.    Imprerial [MBT]

-    Zamfira Mircea - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Cismarescu Stefan Christian - University of York
-    Tudor Maria Cristiana - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Cismarescu Tudor Andrei - Liceul Internațional de Informatică, București
-    Dragomir Cristi - Colegiul Național ”Decebal”, Deva
-    Sfia Andreea - Liceul Internațional de Informatică, București

2.    Paco 4

-    Bejinariu Alexandru - Palatul Copiilor, Botoșani
-    Horbuli Mihnea - Palatul Copiilor, Botoșani
-    Vișan Andrei - Palatul Copiilor, Botoșani
-    Voiniciuc Vasile - Palatul Copiilor, Botoșani
-    Botez Șerban - Palatul Copiilor, Botoșani

3.    Overclocker

-    Coțofană Robert-Valeriu -Universitatea Valahia-Facultatea de Inginerie Electrică, Electronică și Tehnologia Informației, Târgoviște
-    Kővari Andrei - Colegiul Național ”Petru Rareș”, Beclean


Premiile au fost oferite de: JTI, Microchip, Infineon, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, Hollywood Multiplex Timbark, Cetti. Trofeele, medaliile și ecusoanele au fost asigurate de Atelier 13, București.

Mulțumim Cable Systems și Giurgiu TV pentru filmarea de la etapa locală și cea națională.

Galerie video:

Etapa locală

Line Follower part 1

Line Follower part 2

Line Follower Enhanced

Nano Sumo

Micro Sumo

Mini Sumo

Mega Sumo

Robo Fotbal

Premierea

Etapa națională

Video complet etapa nationala

Galerie foto:

Galerie 1 etapa locala

Galerie 2 etapa locala

Galerie 3 etapa locala

Galerie 1 etapa nationala

Galerie 2 etapa nationala