RoboChallenge 2012
Ediția a 5-a din anul 2012 a venit cu o premieră: 4 probe de concurs independente.
Etapa locală: 21 martie 2012
Etapa naționala: 21 aprilie 2012
Tema concursului: Mega-Sumo, Mini-Sumo, Fotbal, Line Follower
Mega SUMO
Pe un ring circular sunt plasați 2 roboți autonomi. Scopul jocului este să evite căderea sau împingerea de către oponent în afara ringului. Primul robot care atinge suprafața din afara ringului pierde runda. Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului.
Caracteristici robot:
Caracteristici teren:
Reguli de joc:
Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului. Durata unei runde este de 2′30” .
Roboții încep să se miște la 5 secunde după semnalul de START.
Se consideră înfrânt robotul care atinge primul suprafața din exteriorul terenului cu orice parte componentă. Ieșirea parțială, suspendată în afara terenului (nu se atinge suprafața din exteriorul terenului) nu este considerată înfrângere. Dacă după cele 2'30” nici un robot nu a ieșit în afara terenului se consideră remiză.
Mini SUMO
Pe un ring circular sunt plasați 2 roboți autonomi. Scopul jocului este să evite căderea sau împingerea de către oponent în afara ringului. Primul robot care atinge suprafața din afara ringului pierde runda. Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului.
Caracteristici robot:
Caracteristici teren:
Reguli de joc:
Se va juca după regula: cine câștigă 2 din 3 runde este declarat câștigătorul meciului. Durata unei runde este de 2′30” .
Roboții încep să se miste la 5 secunde după semnalul de START.
Se consideră înfrânt robotul care atinge primul suprafața din exteriorul terenului cu orice parte componentă. Ieșirea parțială, suspendată în afara terenului (nu se atinge suprafața din exteriorul terenului) nu este considerată înfrângere. Dacă după cele 2'30” nici un robot nu a iețit în afara terenului se consideră remiză.
Fotbal
Roboții autonomi cu dimensiuni maxime de 20 cm x 20 cm, care se deplasează pe un teren de fotbal cu următoarele caracteristici:
Terenul este împărțit în 2 jumătăți, una albă și una neagră, și înconjurat de un parapet alb. Poarta din jumătatea albă a terenului este neagră, iar poarta din cealaltă jumătate a terenului este albă. Ledul alb de deasupra fiecărei porți este suficient de puternic pentru a putea fi detectat de oriunde de pe suprafața de joc.
Roboții vor fi echipați cu senzori IR pentru detectarea culorii terenului, stabilind astfel dacă se află în jumătatea proprie sau în cea adversă. Tot cu ajutorul unor senzori optici, este detectată poarta și se evită parapeții și adversarii.
Fiecare robot a fost construit de la 0 din ce a fost la îndemâna fiecarei echipe (lemn, tablă, plastic, etc.) și fiecare a fost original prin forma, sistemul de locomoție și sistemul de colectare a bilelor.
Meciul se desfășoară în sistem unu la unu, cu durata de 2 minute fiecare, fără reprize de prelungiri.
Pe suprafața de joc se vor afla 12 mingi de ping-pong de culoare portocalie, câte 6 în fiecare jumătate de teren, iar câștigătorul este desemnat în funcție de numărul de goluri marcate și nu după numărul de meciuri câștigate.
Gol: 10 puncte
Blocati amândoi: -5 puncte
Blocat la parapet: -10 puncte
Autogolul nu se va lua în considerare.
Line Follower
Caracteristicile robotului
Detaliile competiției
Numărul participanţilor a crescut comparativ faţă de ediţia a IV-a, la această ediţie participând 35 de echipe, împărţite la cele 4 probe. Competiția a fost strânsă până la sfârșit, iar roboții au trudit din greu, copleșiți de emoții constructive, dar strategia din spatele fiecăruia a fost gândită minuțios. Din nefericire pentru unii concurenţi, roboţii lor nu au fost omologaţi sau au avut probleme tehnice, iar alţii au fost nevoiţi să renunţe la concurs întrucât nu au terminat robotul la timp. Şi în ringul de luptă unii roboţi au abandonat, dar competiţia a rămas acerbă pe toată desfăşurarea concursului. Cei patru arbitri au fost intransigenţi şi nu au permis participanţilor să se abată de la regulament şi, după zeci de lupte, cei mai buni s-au afirmat. Pentru prima dată în istoria concursului, grila învingătorilor a uimit atât publicul cât şi organizatorii, deoarece o echipă formată din concurenţi de la liceu a câștigat primele 2 probe: Line Follower şi Mini Sumo. Echipa a fost formată din 4 elevi care şi-au unit forţele şi au avut 3 roboţi participanţi, Antares şi Genesys la Line Follower, iar la Mini Sumo robotul Apocalipsa. La acest concurs au fost şi participanţi mai vechi, precum Brutus, Sylar si TeScot deja deveniți istorie de-a lungul anilor.
La sfârșitul concursului, s-a marcat linia decisivă: vor participa 27 de echipe la etapa națională: 8 de la Mini Sumo, 3 de la Fotbal, 8 de la Sumo şi 8 de la Line Follower.
Clasament final:
MEGA SUMO
1. TeScot
Avădanii Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Agrigoroaei Pavel-Dan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Bondane Bogdan-Ionuț - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Drăguș Silviu Ioan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
2. Robotiqff \ Brutus II
Jderu Alexandru-Alin - - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
Tabacu Cristina - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Poka Vladimir - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
Stănilă Marius - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Toric Alexandru - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
3. IGOR
Milian Theodor - Facultatea de Inginerie Aerospațială
Dan Iorga - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Liana Marinescu - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Cherciu Claudiu - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Tîrnăcop Flavius - Facultatea de Automatică și Calculatoare
MINI SUMO
1. Apocalypse Junior
Amariei Cornel Marian - Liceul de Informatică București - cls XII
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul de Informatică București - cls XI
Zamfira Mircea Petruț - Liceul de Informatică București - cls X
Tudor Maria Cristiana - Liceul de Informatică București - cls IX
2. RQ(rage quit) \ D-BLADE
Petre Dorin - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Vizireanu Ionuț - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Stanciu Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Băcioi Florentina - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Mudrea Serghei - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Stancu Flaviu Valentin - Facultatea de Automatică și Calculatoare
3. Robotiqff \ Brutus jr.
Jderu Alexandru-Alin - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
Poka Vladimir - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
LINE FOLLOWER
1. Antares
Amariei Cornel Marian - Liceul de Informatică București - cls XII
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul de Informatică București - cls XI
Zamfira Mircea Petruț - Liceul de Informatică București - cls X
Tudor Maria Cristiana - Liceul de Informatică București - cls IX
2. Spartacus
Stănilă Marius - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, București
Toric Alexandru - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, București
3. ACOV
Adina Socaci - Facultatea de Inginerie Aerospațială
Cristina Mirea - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, București
Olivia Mirea - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, București
Victor Berzan - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, București
FOTBAL
1. The Flying Dutchman
Bornoiu Ionuț - Doctorant la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
2. Real Steel \ Atom
Țibuleac Cătălin Ciprian - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Tănase Mihai - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
3. TROLLBOT
Gaiță Mihai - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Pleşa Andrei-Valentin - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Mureşan Tudor - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
La faza națională a concursului au participat 100 de concurenți, care s-au calificat în urma fazei locale din București. Acestora li s-au adăugat cei 80 de concurenți din țară, reuniți din centrele universitare din 13 orașe (Cluj, Iași, Suceava, Botoșani, Galați, Craiova, Drăgășani, Corabia, Constanța, Oradea, Ploiești, Pitești, Târgoviște) și cele 2 echipe care au sosit tocmai de la Chișinău, toți dornici să își demonstreze măiestria în electronică și programare.
Clasamentul final a fost următorul:
MEGA SUMO
1. Bazinga
Bogdan Dumitru Ionuț Genis - Universitatea Tehnică Cluj Napoca
Bogdan Alexandru Hopulelele - Universitatea Tehnică Cluj Napoca
2. Robotiqff \ Brutus
Jderu Alexandru-Alin - - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
Tabacu Cristina - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Poka Vladimir - Facultatea de Inginerie în Limbi Străine
Stănilă Marius - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Toric Alexandru - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
3. TeScot
Avădanii Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Agrigoroaei Pavel-Dan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Bondane Bogdan-Ionuț- Facultatea de Automatică și Calculatoare
Drăguș Silviu Ioan - Facultatea de Automatică și Calculatoare
MINI SUMO
1. Apocalypse Junior
Amariei Cornel Marian - Liceul de Informatică București - cls XII
Cismărescu Ștefan Christian - Liceul de Informatică București - cls XI
Zamfira Mircea Petruț - Liceul de Informatică București - cls X
Tudor Maria Cristiana - Liceul de Informatică București - cls IX
2. RQ(rage quit) \ D-BLADE
Petre Dorin - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Vizireanu Ionuț - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Stanciu Alexandru - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Băcioi Florentina - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Mudrea Serghei - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Stancu Flaviu Valentin - Facultatea de Automatică și Calculatoare
3. Paco
Voiniciuc Costantin - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Grigore Eduard - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Olariu Andrei - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Mihalache Bogdan - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Botez Șerban - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Clodnischi Darian - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Vișan Andrei - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Horbuli Mihnea - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
LINE FOLLOWER
1. Troll
Adrian Cristea - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Dan Iorga - Facultatea de Automatică și Calculatoare
Daniel Rosner - Facultatea de Automatică și Calculatoare
George Daniel Mitra - Facultatea de Automatică și Calculatoare
2. TechSwarm
Cornea Mihai - Oradea
Brânzaș Costin - Oradea
3. Paco
Voiniciuc Costantin - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Grigore Eduard - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Olariu Andrei - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Mihalache Bogdan - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Botez Șerban - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Clodnischi Darian - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Vișan Andrei - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
Horbuli Mihnea - Cercul de robotică - Palatul Copiilor Botoșani
FOTBAL
1. Real Steel \ Atom
Țibuleac Cătălin Ciprian - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Tănase Mihai - Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Premiile au fost oferite de: JTI, Microchip, Infineon, Laser Maxx, Bitdefender și Taubird. Trofeele au fost asigurate de Gravez.ro
Mulțumim Cable Systems pentru filmarea de la etapa locală și cea națională.
filmare eveniment etapa locala1
filmare eveniment etapa locala 2
filamre eveniment etapa nationala